söndag, september 13, 2009

Plugg, plugg, plugg

Hjälp! Skolan tar verkligen all min tid. Eller jag tar mig tid att umgås med familjen och vänner men mer än det hinner man inte med nå mer =/ Tycker dock det är kul i skolan, tycker om att läsa om allt inom utvecklingen av barnens språk och så, men visst det känns inte alltid så kul när inlämningar å sådant ska in. Gillar inte det där med att bli bedömd utifrån sina egna tankar, jag gör så gott jag kan och det är kanske inte alltid man uppfattar allt på "rätt" sätt, eller rätt för vissa är kanske inte rätt för mig.

Just nu läser vi mycket om språkutvecklingen hos barn med svenska som modersmål och barn med annat modersmål, det är jätte intressant faktiskt och sådant som är så självklart blir som ändå mer självklart. Det självklara synlig görs och ger en aha upplevelse typ. Vi har även IKT nu, ska göra en portfolio om mitt eget lärande i denna kurs, och det är fasen inte lätt. Tycker inte man ser riktigt så klart i det man lär sig när man är mitt uppe i lärandet. Det är typ först nu jag kan se tillbaka på det jag lärde mig första året och inse att där har mitt tankesätt förändrats och i och med det har jag lärt mig något nytt. Jaja, det är väl en utmaning som jag får försöka se som rolig för annars lär jag bara tycka att de känns meningslöst. Jag har bestämt mig att jag ska försöka njuta av skolåren nu i vuxenålder efter som att det var pest och pina i ungdomens år ha ha ha.


Inga kommentarer: