måndag, augusti 24, 2009

Snart börjar plugget

Jag är tokigt nervös/rädd, nästa måndag sitter jag i skolbänken igen. Ska plugga tillsammans med andra elever som gått ca 1-1,5 år längre än mig. Visst det kanske inte kommer blir som jag föreställer mig men det känns som att där kommer lilla jag som inte läst lika länge och vet mindre än alla andra. Usch och fy känns inte alls kul, känner ingen heller. Tänk om jag inte hittar någon Tina detta år, hur ska jag då klara mig?! Tina och jag vart världens bästa team ihop första året och det är med sorg och saknad som jag kommer gå till skolan, eller nej jag får försöka vara positiv och tänka att detta kommer bli jätte kul. En ny start med nya utmaningar, men nog finns oron där i alla fall.

Beställde alla böcker idag som vi ska ha under läsperiod 1, hamnade på 1252kr om jag minns rätt *suck*. Varför ska studentlitteratur vara så dyrt för? Läsperiod 2 ska vi ha en matematikbok på engelska, shit undra hur det ska gå ha ha ha. Får väl se det som en träning i engelska, är glad att det bara är en bok har ju hört andra som bara haft engelska böcker.


Inga kommentarer: