söndag, maj 24, 2009

Vanilj och Guld

Tror vi har bestämt oss om att ha färgtema Vanilj & Guld på vårt bröllop, men man vet aldrig kan ändras tusen gånger. Jag och Per tycker dock att just dom färgerna speglar oss bäst, och lite hav och strand tänkte vi oss. Lite stenar, lite snäckor och kanske lite sand. Det problem vi dock får är vilka blommor som skulle kunna passa. Är sugen på röda rosor men hmm känns som att det kanske inte passar in, sen är jag också små sugen på Callor.

Klänning kommer jag nog aldrig kunna bestämma mig om. SKIT SVÅRT! Hyra eller köpa?
Hår, make up och sång i kyrkan är ju klart sen långt tillbaka ha ha ha, söt tjejen är också redan informerad om att det blir av nästa år i maj så hon har tid på sig att öva in sång å sådant =) Så tacksam över att jag har henne och att hon vill hjälpa mig. Är dock lite rädd att jag kommer lägga på henne en massa uppgifter så hon inte får njuta av dagen. Men jaja jag får tänka på det och försöka inse att det räcker med det hon redan har. 

Vi funderar på om vi ska ha en fotograf med eller en amatör, skit svårt för man vill ha perfekta bilder från den underbara dagen men samtidigt blir det kanske lite väl dyrt om man ska ha proffs hela tiden ha ha ha. Frågan är bara om någon av gästerna är intresserade av att fota. Några tips på hur vi ska lösa den biten uppskattas.

Funderar på att ha stolsöverdrag på festen men verkar bli skit dyrt, någon som vet något om det får också tipsa oss =) Av de bilder jag hitta på nätet från den lokal vi tänkt oss så är stolarna klädda i "fult" (enligt mig) royalblått tyg. Nåja vi får se vart vi hamnar. 

Gäster har vi väl en ganska klar bild av vilka som ska bjudas men samtidigt är det super svårt för man skulle ju vilja kunna bjuda ALLA. Så om ni inte blir bjudna betyder det inte att vi inte tycker om er, vi uppskattar alla som berör våra liv och vi önskar vi hade kunnat bjuda er allihop! Nåja inbjudningar skickas i början på nästa år, och jag kan tänka mig att listan kanske förändras lite eller så står den kvar som den är idag. Vi får se =)

Tänkte bara informera om hur det ser ut idag, bloggen får bli min bröllopsdagbok i ett år framöver nu och kanske lite längre ha ha ha. 

Kram på er!

2 kommentarer:

Anneli sa...

Ett tips är att ha en proffsfotograf vid själva vigseln och utgången från kyrkan (eller vad det kan bli) Lite proffsiga mingelbilder och snygga foton på brudparet live in action. Sedan på festen kan ni ha några utvalda gäster som får en liten extra uppgift i att fota. Vad tror du? Proffsfotografen kanske kan vara med i ett par timmar. Kan det vara nåt?

För min del så ska du inte känna att du behöver bjuda oss. Jag vet hur svårt det är att välja ut vilka som ska bjudas. Om man inte ska bjuda 500 pers förstås. Jag vill bara se FOTON! :-)

Fanny sa...

Gud så roligt ni måste ha med alla planer! Är till och med roligt att läsa om dem som utomstående. :)