torsdag, januari 22, 2009

Hemlängtan

Längtar hem! Gråter inombords, allt känns bara blä idag och jag är på ruggigt dåligt humör. Orkar inte med något, blir irriterad på Per och Wilgot och det är skit jobbigt. Speciellt när jag blir irriterad på Wilgot för det är ju inte hans fel han är finast på jorden men hans mamma e som hon e.

Ingen feber har han idag men han är snorig som bara den och har hemsk hosta också, skit jobbig sen är han grinig hela tiden. Inget verkar vara bra, han kanske blir smittad av sin mammas dåliga humör haha. Skulle inte förvåna mig om det var så.

Funderar allvarligt på att packa väskan idag och ta bilen till Luleå i morgon. Fattar inte varför jag är så irriterad och less, å inte blir det bättre av att Per ska försöka jobba i morgon.

Sen vet jag inte hur jag ska göra med min framtid, ska jag fortsätta plugga och om jag inte fortsätter vad ska jag göra då? Jag vill fortsätta men är skit rädd för hur det ska gå. Kommer jag lära känna någon, kommer det vara några vettiga personer som jag kommer gå med? Inget kommer säkert bli som det var. Saknar min Tina, vi som hade så kul i skolan och allt var så enkelt med henne. Vi hade alltid så intressanta samtal och det var enkelt att dela med sig sina tankar och funderingar med henne. Saknar dig gumman, inget kommer bli sig likt utan dig i skolan. Sen funderar man på om läraryrket är det jag verkligen vill göra? Kommer man någonsin vara helt säker på att detta är vad jag vill göra och inget annat?

Blä jag orkar inte, denna dag hade gärna kunnat försvinna och låta en roligare och positivare dag komma! Jag tror jag måste åka till Luleå så enkelt är det, för då kan jag komma mig ut och få lite positiv energi. Hälsa på alla söta vänner som jag har där uppe, Sofia, Jenny, Tina, Anna å alla andra....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stor kram och en massa pepp till dig!

Anonym sa...

naaaw, stackarn! Ja kom å hälsa på! Plz! : ) KRAMAR KRAMAR KRAMAR