måndag, januari 19, 2009

Sjuk, skuldkänslor och BLÄ

Per fick magsjuka natten mot söndag och var helt utslagen igår. Efter mitt sista inlägg började jag tok frysa, igår kämpade jag på och tog hand om Wilgot när Per var helt borta. Nu idag känner jag mig värre, har ont i hela kroppen, har fått hemsk hosta också *suck* hatar det här. Funderar på att åka hem till mamma, Per låter Wilgot bara skrika. Hade jag orkat hade jag haft honom hela tiden, Pers pappa erbjöd sig att komma och hjälpa oss men Per mådde bra idag så han tacka nej. Men inte orkar han vara med Wilgot. Wilgot får vara själv mycket, och han kan få ligga och skrika tills jag säger åt honom.

Jag vill inte vara sjuk =( jag vill orka ta hand om mitt barn. Känns som att jag är den enda som kan ta hand om honom, han behöver aldrig tok skrika när jag är med honom. Jag vet att jag har världens underbaraste man men känns tungt när lillen får vara ledsen och egentligen lägger jag väl största delen av skulden på mig själv, och på så vis blir jag grinig och känner mig värdelös som mamma. En mamma ska väl alltid orka, hur sjuk hon än är.

Nåja har bara dåliga saker att skriva om idag så låter det vara nu, kommer jag på något kul däremot så kommer jag tillbaka =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

jo riktigt jobbigt att de ska blandas å blandas..:/ Ååå vad jobbigt att ni är sjuka : ( .. hujj... Å jag har hört de där att mammor tycker att de är de enda som kan ta hand om barnen, men de ligger ju något i det faktiskt. Föresten prata jag med malin duvenäs, tror jag de var, så sa jag att du flyttat å de, å att jag läste att du kände dig lite ensam som mamma i sundsvall där ett tag iaf. Men , då sa hon att hon också varit de å att de var ensamt.

Anonym sa...

Jag googlade mitt namn och hamnade här, nyfiken som jag är. Trodde att jag var den ena bäraren av det namnet som nämns i den föregående kommentaren.? Fast, å andra sidan har jag ju gått i samma klass som Tina såg jag sedan, men har inte pratat med henne sen dess (vad jag kan minnas) så det var nog inte mig hon syftade på ändå.. : )

Jaja. Mysig blogg du har förresten! Vi hade också Wilgot som namn om vår dotter skulle ha blivit en son..