torsdag, januari 15, 2009

Trötter

Fick inte sova denna natt heller, bara små snutt stunder som gör en halv knasig och vimsig när man vaknar. Blir irriterad för minsta lilla, är såååå trött men det är väl så när man är förälder. Vi var på BVC idag, sköterskan tyckte han var så fin, han har gått upp sig en hel del. I början kämpa vi på med vikt och amning men sen tillslut tog vi flaskan och då hände det grejer. Wilgot vänder sig nu från rygg till mage, han gjorde det två gånger i förgår, nu har han dock inte legat ner så mycket (förutom när han sover). Sköterskan på BVC sa att det är ovanligt att dom börjar att vända sig på det sättet, hon sa att det är vanligare att dom vänder sig från mage till rygg. Hmm jag är dålig på ha han på mage men det våga jag inte säga haha. Han gillar ju inte att ligga på mage, men då och då försöker jag ha han på mage men jaja han lär väl inte bli en dålig människa för det.

Han växer i alla fall så det knakar, nu är han 62 cm lång och väger 6860, men sköterskan skrev 6840 men när vågen väl pep till så låg den på 6860 så hon var lite snabb på att dokumentera. Jaja, 20 gram hit och dit, då lär väl dom visas nästa gång haha.
Efter BVC gick vi på pappa Pers jobb och väntade där med honom till han slutade, Wilgot fick mat där och han lägga en spya på golvet haha, hela 200 ml drack han då. Nu verkar han fått aptiten tillbaka. På vägen hem somnade Wilgot i vagnen och sov rätt länge, gick och väckte honom vid 20:00 ska testa om han kanske sover bättre nu på natten när han inte fått sova tills han vaknar nu i kväll.

När vi kom hem kom Johan och Ulrika på besök =) Vi bjöd på middag, tacosgratäng, grönsaker och allt vad som hör till tacos eller allt vi tycker hör till. Det är rätt kul med tacos att alla har olika sätt och ingredienser. Det var i alla fall trevligt med lite gäster och träffa andra människor än bara Per och Wilgot *skrattar*

Sen såg vi hockey och ja vad kan man säga?! Känner mig extra irriterad nu att Luleå kunde släppa all poäng men jaja Timrå behövde väl dom där tre poängen men känns för jäkla surt! Tyvärr fick inte vårt besök se sitt lag vinna efter som att dom var tvungna att åka hem tidigt =( men nästa gång blir det kanske ett längre och "bättre" besök, med bättre menar jag utan hockey och kanske lite sällskapsspel eller något liknande =)

Piffa upp mig för Per idag haha, sminkade mig och hade klänning/tunika på mig, går oftast i pyjamas och osminkad varje dag haha. Men då uppskattar han sådana här stunder mer hahaha än om han skulle få det varje dag. Jag är nog ingen klännings tjej egentligen men kul att kunna variera någon gång =P

På lördag är vi bort bjudna på middag, ska bli sååå spännande haha, Hoppas inget kommer emellan bara för tyvärr har det alltid kommit något emellan när vi planerat att ses, så håll nu tummarna att vi kan träffas på lördag som planerat.

När nu ska jag göra mig redo för sängen. Kramizar.




1, Sötis 2, Snart får Wilgot äta mat

1 kommentar:

Tipparen sa...

Å va söt han är våran snygging