torsdag, januari 29, 2009

Ikea

Wilgot har än en gång sovit i sin säng, sen han började suga på tutte har han blivit en helt annan människa. Han sover själv och peppar peppar, han har somnat själv också. Han e såå underbar, jag väckte han idag för att vi skulle ut på stan, han protestera inget utan avfärdade värsta leendet när man pratade till honom. 

Dagen började med frukost och tjuvsovaren Wilgot sov på. Det var tänkt att vi skulle komma oss iväg för att vara på ikea klockan tio men den planen sprack. Tror vi var där efter elva någon gång. Shoppade lite grejer till Wilgot och tre tavellister, vi har ju fått så underbara tavlor i julklapp som vi nu ska försöka få upp. 

När vi kom hem så var det bara att börja tvätta =( usch och fy vad mycket tvätt vi hade, trodde aldrig det skulle ta slut. Och det gjorde det inte heller, så nu är det bokat tvättstuga i morgon också. 

Sen när tvättstugan var klar gick jag och svärfar på stan, köpte en present till Pers syster som fyller år på söndag och en handkräm eller vad man nu ska kalla det till oss. Shit vad händerna blir torra nu på vintern, jag får små små sår och det är inte skönt. Sen gick vi på Clas Olsson för att köpa skruvar till tavellisterna. Tiden gick så fort att den helt plötsligt var kvart i sex och Per slutade sex så vi gick på hans jobb och väntade där ute tills han slutade. När Per kom så gick vi hem, på hemvägen gick vi på hemköp för att köpa lite små grejer som vi behövde.

Kvällen avslutades med hockey som gick dåligt men ändå spela dom bra, fan otur eller tur för det andra laget avgjorde =( Middagen bestod av ugnsstekt lax och potatis med creme fariche sås, och lite av tårtan från igår. En tårta är fasen godare dagen efter då det fått stå och dra, garneringen kanske inte är så snygg men den smakar bättre haha.

Nu sover mina älsklings killar så jag ska väl också ta och natta nu.

Sov gott och kram på er. 

Psst i morgon får jag lägga in bilden på Wilgot som jag tog på ikea, orkar tyvärr inte idag =P

Inga kommentarer: