onsdag, januari 28, 2009

Tårta och gratulationer

Jaha då var Pers födelsedag över, känns lite tråkigt men tror han tycker det varit en lyckad dag. Själv har jag haft fullt upp. Wilgot fick bada så han skulle lukta gott på pappas dag, sen blev det att göra tårta. Vart inte helt nöjd med tårtan, den kändes lite torr. Marsan såsen vart lite för lös och rann bort från tårtan, tror det var det som gjorde det men jaja Per var nöjd och svärfar sa att den var god. Fast frågan är om dom skulle våga säga annat haha. Jo sen skyndade jag mig att göra ett grattis kort till Per =) Efter som att jag inte hunnit vara och köpa något till honom så stod det i kortet "Dina presenter". Presenterna bestod av en kaffekvarn och 1 timmes healing någon dag i framtiden. 

Wilgot har varit små konstig idag, han har vart trött hela tiden och somnat men bara små snuttar sen har han vakna och sen varit trött snart igen. Nu ligger han och tok skrattar, Per har nyss bytt blöja och det verkar ha varit en rolig upplevelse idag haha. Det som var såå skönt i natt var att Wilgot sov i egen säng =) men jag tar inget för givet än för ena natten går det bra medan nästa kanske han tok protesterar. Vi får hålla tummarna att han kan börja sova i egen säng nu, själv kände jag mig mer utvilad då jag fått snurra i sängen som jag vill. Och inte vara rädd för att lägga mig på lillen.

När Per kom hem från jobbet begav vi oss iväg till en restaurang som heter Oscar här i Sundsvall. Trodde Wilgot skulle sova hela tiden men icke det, lagom tills att maten kom vaknade han och ville inte alls ligga kvar i vagnen så jag hade en liten kille i famnen samtidigt som jag avnjöt en underbart god dubbel marinerad fläskfilé med pommes och pepparsås. Oj vad god maten var, mitt nya favorit ställe det där. Tror Per får ta dit mig när jag fyller år =) och då ska jag lyxa till det =P Vi alla var nöjda!

När vi kom hem avnjöt vi min tårta som var si så där men den gick ju att äta och det är väl huvudsaken. Och någon sa en gång att det är tanken som räknas. Kvällen gick åt att titta på Top Model 11 och Made in Sweden. Så nu är det sängen nästa. Jag ska nämligen våga mig ut på Ikea med svärfar och Wilgot i morgon. Vi ska vara där och hänga på låset för att kanske slippa allt folk. 

Kram och god natt!




Bild 1, Grattis kortets framsida, som jag gjorde till Per. Bild 2, En dålig bild av tårtan hihi. Tyvärr hade vi hunnit äta av den innan jag tänkte på att ta bilden men jaja syns lite iaf.

1 kommentar:

Tipparen sa...

vilken lyckad födelsedag det blev. tårtan var underbart god och du min ängel var så vacker och underbar hela kvällen. Tack för denna dag puss älskar dig