tisdag, januari 13, 2009

Tankar

Wilgot har varit väldigt jobbig i natt, han verkar ha haft mycket slem i halsen. Var sååå trött att jag inte visste var jag skulle ta vägen varje gång han väckte mig men det gick bra ändå. Vi låg i sängen till 11 på dagen haha, då var han glad som en lärka och pratade på. Finns det något mysigare att vakna till än sitt barns glada joller? =)

Nu är han små grinig men det verkar gå bättre när han får ligga i sin babysitter och titta på fiskarna. Han pratar på med dem och den har musik som han också gillar. Han verkar trött men han vägrar sova. Fick han att somna en liten stund i vagnen men sen så ville han inge mer. Det är konstigt med dom små att dom är hur trötta som helst men ändå vägrar dom att sova.

Det ringde från sjukhuset idag, vi har gjort ultra ljud på Wilgots njurbäcken, njurar, urinblåsa och urinledare efter som att man uppmärksammade på ultraljudet under graviditeten att han hade utvidgade njurbäcken. Allt såg bra ut nu och han skulle inte kunna få några men av det, så skönt att höra. Så vi har en frisk liten kille, eller han är förkyld än *suckar*. Vi ska på BVC på torsdag så då får jag prata med sköterskan om denna förkylning som aldrig verkar gå över.

Kände mig glad i morse men nu börjar det kännas tungt igen, har fått ont i halsen och Wilgot är grinig igen. Igår gick det så bra, han somnade av sig själv i vagnen då men nu vill han inte alls. Ibland önskar man han kunde säga själv vad han vill (så man förstår). Försöker se om han trivs i bärsjalen jag fick av mamma. Den är super, man får inte ont i ryggen av att bära honom i timmar i den. Han har blivit en stor och tung kille så man orkar inte bära honom så länge själv. Det som är bra med sjalen är att det inte är något krångligt sätt man ska sätta på den på och att jag får i Wilgot i den helt själv. Sjalar är inte billiga men dom är värda varje krona!

Usch idag ska julen bort. Så tråkigt, det som är så mysigt med granen och stjärnorna/adventsljusstakarna som lyser upp i mörkret. Snön försvinner mer och mer för var dag som går och då blir det svartare och svartare ute, men vi går mot ljusare tider så jag får vara glad över det =) Längtar till sommaren då allt blir ljusare, grönare och mer levande.

Inga kommentarer: