torsdag, mars 26, 2009

Jobbig dag

Det har varit en jätte jobbig dag idag. Vaknade av en oerhörd hemsk dröm, ibland är drömmarna så verkliga så dom hänger sig kvar. Eller känslan hänger sig kvar, och det är vad den har gjort hela dagen idag *suck*. Min älskling har fått ta del av det mycket efter som att drömmen handlade om honom och mig. Jag vet ju att det bara var en dröm men ändå så har den tagit ett stadigt grepp om mig och vissa andra saker dagades upp idag och de gjorde inte saken bättre. Men allt är löst nu eller för en stund. Vi har pratat en del, men på något vis så har jag slutat kunna prata om vad som stör mig. Bara samlar på mig all skit och sen kokar det över. Jag har alltid varit så öppen med mina känslor för min älskling men sen vi flytta ner hit så har allt förändrats. Eller jag har förändrats, det är som att jag har slutat leva på något vis. 

Det enda jag har här är Wilgot och älsklingen och tyvärr räcker inte det. Jag hade velat kunna göra allt det jag gör när jag är hemma i Luleå. Kunna ta en fika bara så där med någon av mina underbara vänner, eller bara "våld" gästa någon utan föraning, att kunna komma bort från Wilgot ibland skulle också vara så skönt. Inte för att jag vill vara borta från honom en längre tid utan kanske bara få en timme för min egna tid, tid då jag är helt själv typ. Ja, det finns mycket som man tar för givet när man lever ett "vanligt" liv. Det är först nu jag verkligen insett vad mina vänner betyder för mig och hur glada dom gör mig, och hur viktigt egentid är. 

Att offra hela sitt liv för någon annan är inget för mig, jag mår skit och då dras den personen man offrar allt för ner i samma skit (såvida den personen bryr sig om en) så blir det en ond cirkel som går runt runt. Men samtidigt känner jag skuld och dåligt samvete att jag inte kan offra allt för den jag älskar och bara vara glad. "För att kunna hela andra, måste du vara hel först" var det någon som sa till mig någon gång och det stämmer verkligen men ändå så har jag dessa skuldkänslor och känner att jag borde offra allt och bara vara glad för det jag har.

Äsch blir galen på att tänka på detta för hur jag än vrider och vänder på det hela så finns skuldkänslorna där och jag mår piss hur jag än gör/tänker. 

Nåja efter att min älskling kom hem till mig och vi pratat en del så gick vi ut och åt middag på O'learys. Tror vi behövde komma bort och mysa bara han och jag å Wilgot så klart =) Men Wilgot har inte visat på att han blivit störd av vårt tjafs, han är lika glad mot oss båda och visar sin kärlek igenom dom mest underbaraste leenden och skratt som man kan få av en 6 månaders bebis =). Vi hade jätte mysigt ute, å som sagt det behövdes. Tack älsklingen min!

Nu ska vi bara mysa tills ögonlocken faller ner ha ha ha.
Hoppas ni haft en bättre dag än vad jag har =P
Sov gott och dröm sött.
Massor med kramar.

Inga kommentarer: