måndag, mars 09, 2009

Tand på väg

Vi märkte i fredags att Wilgot håller på att få en tand =) Den syns inte men den känns lite när man känner med fingret, ska bli så kul hi hi hi. Så vår son har fått gå igenom mycket, vaccination och en tand, kanske inte så konstigt att han varit små gnällig. Tur att svärföräldrarna varit här.

Vi har ätit super got mat =) Jag och svärmor har kockat tillsammans dom flesta dagarna men svärmor hon kan det där med mat ha ha ha. 

Dukningen en kväll,
tillsammans med underbart sällskap.

På Menyn fanns det:

Hemma gjord örtsmör och ljuvlig sallad.

Entrecote, klyftpotatis, morötter och ljuvlig hemma gjord sås.

Stekt färsk ananas med vaniljglass, rostad kokos och mörk choklad. 

I lördags tänkte vi göra förrätt till maten men så kom vi på att vi ville ha räkmacka till lunch så det blev ingen förrätt utan det blev en ljuvligt god lunch i stället =)

Jag och svärmor avnjöt ett glas vitt vin till.

Vi har inte precis svält ihjäl här, snarare att vi lagt på oss några kilon istället ha ha ha. Jag som redan har nog många kilon, men det är en annan femma. Skyller på att jag fött barn för mindre än ett halvår sen. Måste dock ta tag i det snart, men som sagt det är en annan femma.

Idag är en sådan där ensam dag igen =( Vet inte hur länge jag orkar med detta, måste tänka på mig själv också, se till att jag också mår bra. Mår inte jag bra lär ingen i min närhet heller må bra. Skulle vilja komma ut lite mer, men det är så tråkigt när man är själv. Och jag är jätte dålig på att promenera utan mål, vill ha ett mål att dit ska jag och hem igen. Eller detta ska jag göra innan jag går hem. Allt är så tråkigt att göra ensam, BLÄ! 

Sa till Per att jag åker upp till Luleå, för där kommer jag ut. Där är allt så mycket enklare på något vis. Jag kommer aldrig att trivas här i Sundsvall! Det är på tok för ensamt att bo här. 


Wilgot i sin söta "gubb" mössa och hängselbyxor =)

Kram....

1 kommentar:

Anonym sa...

åh vad god mat : ) å efterrätten verkade extra god :D

Hoppas vi syns snart!
Ha det fint! Kramar