tisdag, mars 03, 2009

Wilgot hos doktorn och vaccination

Klockan ringde 08:00, shit vad trött jag var men det gick bra i alla fall. Wilgot var små trött men det gick bra med honom också, han behövde inte ens mat på en gång utan jag hann med att duscha. Satte honom i bilbarnstolen utanför toan så jag kunde ha lite översikt över honom när jag duscha. Gillar inte att lämna honom helt själv även att han säkert skulle klara av det. Efter duschen fick han mat, sen tvätta jag av honom lite snabbt och sen på med kläderna. Så fick jag tid över till att fixa till mig ha ha ha. Så när jag skulle klä på han ytterkläderna, ja vad har hänt då... Jo vår lilla kille hade bajsa bytte lite, och inte kan han ha bajs i byxan. Var bara att byta så när vi väl var ute kände jag mig tok stressad.

Allt gick bra vi var på pricken i tid, men läkaren var inte i tid. Tror vi fick sitta i det där väntrummet i kanske 20 minuter efter bokad tid *suck*. Väl hos läkaren så tyckte hon Wilgot blivit stor, och hon påpekade även att han var en väldigt lugn kille =) Han bara satt i mitt knä och titta på henne, tror till och med att han flörta lite med henne också ha ha ha. Allt var bra, "en stark kille" som hon sa =) Och hjärta, lungor, bäcken etc var super så vår son är ett friskt litet underverk! Sen var det dags för vaccinationen och det var inte kul, stora krokodil tårar rann ner för hans kinder =( buhu. Men när mamma fått trösta honom lite så var det bra igen.

Resten av dagen tillbringade vi på Pers jobb, det var kul att träffa andra människor men sen vet jag inte. Var så drygt och segt att bara sitta där, men alltid kul att komma hemifrån.

På väg hem från Pers jobb gick vi på apoteket för att köpa en ersättning som ska vara bra för tröga magar. Jätte bra om det fungerar men snuskigt dyrt, men vad gör man inte för sin älskling =) Han är ju värd alla pengar i världen och mer där till. 

Väl hemma så gjorde vi mat, lax och potatis mums. Tråkigt bara att det inte är färsk lax buhu, men det fungerar i alla fall även att jag föredrar färsk lax =P
Sen åkte vi och hämta ut ett paket på posten, kan inte berätta vad det var än efter som att en sak är en present till Linda =) En bra och ha sak inför förlossningen, önskar jag hade haft den själv.

Nu i kväll har jag och Per myst med ostbricka *mums*, och jag har druckit ett glas vin för första gången på över ett år ha ha ha, och jag kan ju säga att det gick rätt upp i huvudet på en gång. Så blir inge mer idag, fast det verkar gå ur huvudet lika fort som det kommer in där ha ha ha.

Wilgot har inte haft samma höga feber som sist han fick vaccinationen men vi tyckte han började bli varmare plus att han började bli gnällig så han fick lite alvedon. Vill inte att han ska ha ont. Få se hur den här natten kommer att bli. Hoppas på bra!

Nu ska vi mysa framför en Beck film innan det blir sängen.
I morgon kommer ju svärfar och svärmor =) ska bli kul, då slipper jag vara själv på dagarna =)

Kram....

Inga kommentarer: