söndag, mars 29, 2009

Lördag

Lördag var en super mysig dag trotts lite missnöje på morgonen ha ha ha. Jag och Per hade planerat att gå ut och fika frukost (lyxa till det lite) men det blev tyvärr inte så. Vi blev så nedstämd av det tråkiga vädret som var ute, molnigt och snö som föll ner från himmelen, ingen sol så långt ögat kunde nå.

Vi bara hängde här hemma och myste tillsammans även att vi var sugna på att gå ut. Tillslut tog vi våra små ben och gick ut, Wilgot sov i vagnen. Jag gick på Åhléns och tittade på kläder till Wilgot, hittar så mycket fint på Åhléns nu. Ååå hur mycket söta tjej kläder finns det inte, blev så sugen på att skaffa mig en liten lillasyster till Wilgot men det får nog vänta. Per är också sugen på en till ha ha ha, men jag måste gå skolan färdigt. Tror inte jag skulle palla med att ha två små och plugga samtidigt men man vet aldrig. På något konstigt sätt så besitter man en styrka man aldrig kunnat drömma om. 

Sen gick vi på Barista och fika en latte med vaniljsmak och en varsin smörgås. Var mysigt men jag och Per kan inte bara sitta utan vi får myror i benen när vi väl ätit klart och måste dra iväg på en gång ha ha ha. Så vi gick på ICA och köpte ytterfilé, skruvpotatis, blöjor m.m. Efter det vart det att hyra film på hemmakväll, tre stycken filmer kom vi hem med.

Jag lagade maten när vi väl var hemma och så tände vi massor med ljus i vardagsrummet för att förbereda oss för Earth Hour. Vi åt middag till massor av stearinljus, mysigt och älskvärt. Det enda vi inte gjorde under Earth Hour var att släcka tv:n ha ha ha men vi bidrog lite iaf, ingen dator stod på och inga lampor heller. Ingen i vårt område verkade ha tagit det så seriöst, det var tänt i vart och vartannat fönster här i stan. Nåja vi fick iaf mysa med ljus =)

Tv:n stod på för att Per inte ville missa Robinson, men jag vet fasen inte om jag ska följa det mer. Känns så oerhört löjligt med alla pakter och skit, tävlingen går ju inte ut på att den bäste överlevande vinner utan snarare den sämste. Nä blir nog inge mer av det programmet och skulle det nu bli det så är det bara till för tidsfördriv och inget annat. Nåja vi får se vad som händer. 

När Wilgot somnat myste jag och Per med Texas Pecan glass och te till filmen Eagel eye och vårt sällskap =) Mycket mys vart det! 

Inga kommentarer: