onsdag, mars 04, 2009

Konstigt

Det är en konstig dag idag, min älskling ringde och var less på en del saker och det gjorde mig upprörd och arg. Inte arg och upprörd på honom utan på det som fått honom att känna sig less. Jag blir så arg att det kokar inom mig och jag vill bara skrika rätt ut, men det gör jag så klart inte och det kanske är rätt dumt för då stänger jag inne det jag känner. Men vem skriker rätt ut egentligen, åter igen tänker jag på vad andra skulle tänka och tycka och detta gör jag även att jag är själv hemma. Eller Wilgot är hemma men han skulle aldrig döma mig för något jag gjorde för att jag behövde det. Tror snarare att han skulle må bra av att hans mamma gjorde något som befriade hennes känslor men jaja det är ett återkommande problem för mig att jag ska bry mig i vad andra tycker och tänker. Blir arg på mig själv p.g.a det. Det är både roligt och jobbigt att hela tiden kämpa med sig själv, tänk vad tråkigt allt varit om allt varit perfekt hela tiden. När jag uppnått något som jag kämpat med länge ger det en befriande och lycklig känsla. Älskar dig min älskling och du är bäst, alla som inte vågar stå för sig själv får skylla sig själv. Du har i alla fall allt man kan önska sig =) Puss på dig mitt hjärta.

Är glad och lycklig för mina svärföräldrar är på väg hit, ska bli så kul. Och svärmor är så duktig på att laga mat, fatta vad god mat vi kommer få i några dagar nu. Sen kommer vi få lite avlastning också, även att Wilgot är världens finaste och lugnaste bebis så är det jobbigt lite då och då. Visst saknar jag att få vara själv men all den kärlek och lycka jag får av min son skulle jag aldrig byta bort mot något! Älskar honom så mycket.

Wilgot har varit små gnällig hela natten, har blivit små galen men det visar jag inte för honom. Eller jag försöker att inte göra det, vill att han ska känna sig älskad hela tiden. Vid fyra fem tiden ville Wilgot ha mat, han som sovit hela nätter i någon veckas tid men nu så var han jätte gnällig. Tror det kan ha med att göra att han fick vaccinet igår. Han somnade efter att han fått mat men vaknade snart igen och var gnällig, så då bestämde jag och Per att vi ger honom lite alvedon för han kanske har ont. Efter alvedonen fortsatte han att gnälla så jag tog upp honom och la honom mellan mig och Per, började massera honom på magen. Han försökte verkligen somna men något irriterade honom, efter ett tag då alvedonen börjat verka och jag masserat honom så somnade han bredvid mig. Han sov till ca 09:30 bredvid mig under mitt täcke, så mysigt =) Vi klev upp och gjorde den nya maten så få se om han blir bättre i magen  nu. Efter maten har han lekt lite på golvet, suttit i sin babysitter å nu sover han igen. Känns skönt att han kan sova, men är lite orolig också. Aldrig att man slutar oroa sig! 

Jo just ja på går en tävling på Bettina Design, skulle så gärna vilja vinna men jag har aldrig tur ha ha plus att det gäller att komma på någon bra orsak till varför just vi ska vinna en så underbar målning till våran lilla son. Men för er alla som är intresserade är det bara att kolla upp det här. Lycka till!

Bilden ovan är ett exempel på vad man kan vinna om man är med i tävlingen och vem kan motstå en så vacker tavla där ert barns uppgifter finns med?! Älskar tavlorna och dess unika stil!

Nu kanske det blir uppehåll i bloggandet efter som att svärföräldrarna kommer på besök, kanske hinner med något inlägg vi får se. Ha det bäst så hörs vi snart.

Bamse kram.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint att du gör lite reklam för mig!
Hoppas att du får mycket god mat nu när svärmor skulle komma! Tack för inlägget och lycka till!

Anonym sa...

Ha det så bra nu när svärföräldrarna är hos er och njut av god mat och avlasning. Det är du värd vännen! Väntar och längtar tills du skriver här nästa gång. Kram