onsdag, februari 18, 2009

5 månader

Wilgot fyller 5 månader idag =) Tänk att det gått 5 månader sen vi låg på förlossningen och kämpade. Jag håller på att skriva en förlossningsberättelse som jag ska lägga ut här på bloggen för dom som är intresserade. Jag kommer inte ihåg så mycket så jag pratar med Per och det skumma är att vi har upplevt förlossningen på två helt olika sätt. Min upplevelse är att jag klarade av det rätt bra medan Per tyckte jag tappa kontrollen rätt mycket i slutet. Men det är väl jag som har rätt, för det var ju jag som var i min kropp och inte han. Skulle kanske vara intressant om vi skrev varsin berättelse för då får man ju två vinklar av det. Och det kanske är kul för Wilgot att kunna läsa när han blir stor hur både mamma och pappa upplevde hans födsel. 
Jag litade nog mer på min kropp att det skulle fungera även att det kanske inte kändes så just då, men Per han kunde inget veta han kunde bara stå där och se på. Eller han gjorde en hel del, han fanns där för mig hela tiden och han peppade mig så mycket och jag är så tacksam för det. Skulle aldrig ha klarat av det utan honom. Puss min älskling! Ni killar har det nog rätt tufft också, vi kvinnor är ju inne i det och jag tror inte vi hinner tänka lika mycket som ni män lär göra. Nåja allt gick ju jätte bra och vi fick en underbar frisk liten kille som nu bara blir större och större.
Shit vad dom lär sig fort, allt går så fort. Ni som snart ska bli eller är spädbarnsföräldrar NJUT AV TIDEN för den går inte i repris. Och dokumentera så mycket ni kan, är så kul att se hur mycket som hänt och hur pyttiga dom e i början =)

Alldeles nykläckt, Wilgot någon sekund gammal.

Wilgot 1 månad +  ca 1 vecka.

Wilgot 2 månader + ca 1 vecka gammal.

Wilgot 3 månader - 1 dag gammal.

Wilgot 4 månader + 1 dag gammal.

Wilgot 5 månader - 1 dag gammal.

1 kommentar:

Bettina sa...

Gosig liten kille!
Kul att du följer min blogg!