tisdag, februari 17, 2009

Ensamt

Nu börjar det kännas ensamt igen. Wilgot sover heller inte så länge på dagen, kanske 40 min på sin höjd så man hinner inte göra så mycket. Även att han är världens snällaste och kan sitta själv å underhålla sig så vill jag inte lämna honom utan uppsikt. Sen vill han bli underhållen lite då och då. Hade velat hinna med skolan lite, måste söka in snart igen och vet inte hur jag ska göra. Tänkte dock att jag söker in både på LTU och här i Sundsvall så får vi se hur det går. Vill helst hem igen men ja vi får se vad som händer. Allt beror ju på vad Pers nya lön blir =P

När Per kom hem hade han köpt semlor och kräm bullar, dom har vi tryckt i oss nu och jag vart som äcklad av dem nu. Typ som när man ätit för mycket godis så man börjar må illa, känner att man skulle behöva jämna ut det med något salt för nu är det kräkrisk hahaha.



Fick även nya Mama tidningen när Per kom hem =) Gillar den tidningen, när det kommer ett bra erbjudande ska jag nog börja prenumerera på den =) 

När Per kom hem från jobbet tog vi en promenad, vi gick runt på nya ställen. Bland annat gick vi till Kyrkans Hus och Gustav Adolfs kyrka, kyrkan var super fin men vi hade gärna gått in och kollat men det såg mörkt ut så vi vågade inte rycka i handtaget ha ha. Det är ju i Kyrkans hus dom har babysång, skulle gärna vilja gå men hmm tror jag tappat bort den där anmälan så vi får se hur det blir. Sen fick Per något ryck och ville bjuda på en macka som han ätit då jag var uppe i Luleå. Så vi begav oss till SubWay och där köpte Per en Subway Club till mig och en till honom, den var riktigt god. Mycket godare än Dagobert, är jätte sugen på att prova Chicken Teriyaki också. Lär vara ändå smarrigare hihi.


När mackan var i magen gick vi till Toddler och där vart jag sugen på att köpa en Bumbo så vi slog till även att vi kanske inte hade råd till det men vi får leva snålt nästa månad. Har velat ha en Bumbo hur länge som helst, den är ju väldigt omtalad.


Nu är vi hemma och tittar på denna skit hockey, fattar inte varför vi måste se hockey när inte Luleå spelar. Vår granne står ju i mål i Timrå, inte för att jag bryr mig. Ser honom aldrig här hemma. Han kommer hem konstiga tider och så, har bott här i 5 månader men aldrig sett människan. Jaja vet inte ens hur jag kom in på det, eller jo jag vet Per tvingar mig å se på han hahahahahahaha.

Börjar känna mig ensam igen, usch vad jag hatar den känslan. Måste lära mig att kanske tycka om den känslan men det är inge kul =( Även att Per är hemma så kan jag känna mig super ensam, kan inte riktigt prata med honom mer. Känns som att jag drar ner honom i mitt svarta hål och det vill jag ju inte, någon måste ju vara glad och ta hand om våran lilla son. Wilgot är verkligen en solstråle som lyser upp vardagen, tyvärr räcker ju inte det alltid men men sådant man får ta. Per är också världens bästa han försöker och försöker, och jag är så tacksam att jag har honom! Men jag behöver andra också *suck*. Saknar Sofia, Jenny, Jossan, Anna, Tina, å alla andra söta vänner som jag har i Luleå/Boden, kram på er allihop Miss U!

Shit vad sugen jag är på sushi såg bilderna från vår sushi kväll i Luleå då Tina fick smaka på sushi för första gången =) Helt underbart var det MUMS! ÄLSKAR SUSHI! Skulle nog kunna leva på bara sushi hahahaha. 



Nä nu får det vara nog för idag ha ha ha ha.
Ha det BÄST!
Kram......

2 kommentarer:

Anonym sa...

ohå ni köpte en bumbo :D
ohå ohå. Imorn har jag redovisning, uschhahahha : ( : (
trist att det känns ensamt.
oooOOo sushi :D
KRAMAR

Anonym sa...

när jag kommer till er ska jag laga sushi åt er=) om jag inte minns helt fel gjorde jag det åt er (med hjälp av dig och moster)på eran typ första date?! och det verkade ju fungera;) haha.