fredag, februari 27, 2009

Underbar fredag.

Åååå så underbart vi haft det idag, har inte ens hunnit sitta framför datorn förens nu och egentligen skulle jag inte ha tid till att sitta nu heller. Men vill uppdatera bloggen lite för det har varit en händelserik dag. Vi vakna vid 9-10 tiden och då mata Per Wilgot och sen myste jag med honom så där som vi brukar varje morgon. Sen klev vi upp och klädde på oss för att sen gå ner till stan och äta en underbar frukost.


Smörgåsen var så god med parmaskinka å någon god kräm inuti samt alla ruccola sallad å ekologiskt surdegs bröd, mmmmm så mumsig den var =) Och en latte med vanilj till, Gudomligt vad gott det var och så hade jag mina favorit pojkar som sällskap. Bättre går det inte att ha det. Igår var lite av en down dag, så det var skönt att göra något helt annorlunda och bara ägna sig åt vår familj och inget annat. Älskar er mina fina killar! Puss från mamma/älsklingen.

Tänk om man kunde göra lika goda och snygga lattes hemma också, men det är väl det som är hela tjusningen att man inte kan göra dem så då får man njuta extra mycket när man går ut å fikar =)


När vi fikat gick vi och kollade i affärer. På Village köpte jag en bok "Lilla härtat" till Wilgot och "En kärleksförklaring" till Per + två små söta sten hjärtan. Shit vad fina saker dom har där, jag skulle nog kunna köpa upp hela affären haha.


På Lindex hitta jag först 3 strumpor för 99:- och sen vid kassan hitta jag fyra stycken för typ 79-80:- så vart sju par strumpor där ha ha. Men det behövs för alla mina har gått sönder antingen i stor tån eller hälen ha ha ha. Var även upp och tittade på barn kläder men hitta inget, eller hitta massa ur gulliga tjej kläder men det går ju inte att ha på Wilgot ha ha ha tänka sig han komma i klänning. Folk skulle väl tro man blivit knasig ha ha ha. Jag och Per får göra en lilla syster till Wilgot snart ;) eller snart å snart om 3-4 år så.


På Gina köpte jag den där tunikan jag skrivit om innan =) Jag köpte en och Per köpte en till mig också i en annan färg =) Tack hjärtat! Du är världens bästa, puss i massor. 


När vi kom hem fick Wilgot mat och sen satte vi igång vår nya digital tv från Telia =) helt underbar digital tv. Vi hade Telia när vi bodde i stan i Luleå men då sög Telia men nu så har dom fått till det där och nu måste jag säga att dom är bäst på marknaden igen =) Det gillar vi GO TELIA, GO TELIA!

Vi åt sushi idag till middag, vi köpte 30 bitar med lax så Per fick 16 stycken och jag fick 14, kände mig proppad så Per fick en bit av mig. Skulle nog kunna leva på sushi tror jag he he.

Sen fick jag ett bryt och tjatade på Per att vi skulle åka ut på IKEA och snäll som han är så gick han så klart med på det rätt snabbt. Hitta inte allt jag ville ha där men det blev några inköp i alla fall. Några tavlor blev det, en lampa, en tavellist, en sopkorg, en vattenkanna, handdukar, blockljus, ett täcke och nå köksredskap. Efter IKEA blev det ICA maxi, där vi införskaffade oss mat till oss själva och Wilgot samt blöjor till Wilgot. Var sugen på att köpa lite böcker också men blev inte så. Är bok REA nu men tycker inte det är några super bra böcker på rean men jaja är kul att kolla iaf. 


Tavlorna som vi köpte på IKEA fick sin plats i köket =)
Vi fortsätter med att dölja hål och fula väggar, och vi har lyckats rätt bra tycker jag.

Nä nu ska jag mysa med min man innan vi nattar in. 
Ha det bra och sov sött!
Kram......

1 kommentar:

Anonym sa...

Mysig dag! =)