lördag, februari 07, 2009

Panik

Usch jag får panik när jag tänker på att jag bara har en vecka kvar här i Luleå, jag vill inte åka hem! Visst jag saknar Sundsvall lite, pytte lite haha, finns många fördelar där som Birsta haha. Vi var på Storheden idag och tja vad kan man säga, shit vad hemskt. Storheden är svin stort om man tänker hur mycket folk som är där men ändå är det en liten väg dit och tja känns som att det är i behov av utbyggnad av parkeringar och vägar. Svin mycket folk på Ica Maxi, var så irriterad. Jag vaknade 05:30 då Wilgot ville ha mat, sen skulle jag försöka somna om men det gick inte. Hjärnan gick på högvarv, låg och tänkte på allt som irriterade mig och då går det absolut inte att sova. Så mitt tålamod var i botten och då ska man väl inte gå och handla där det är fullt med folk *suck*.

Saknar en del butiker också som inte finns här, Sundsvall är väl bra på sitt sätt men allt blir så långtråkigt där. Här i Luleå går allt så fort, och här finns alltid saker att göra och folk att hälsa på. Sen saknar jag ju så klart min älskade man, han tänker jag på varje dag. Wilgot och han är nog det första och sista jag tänker på varje dag. Puss på dig min älskling, och du, du vet väl att du är världens bästa i ALLT!

Vi var på Barnens hus idag och tittade efter Mumin sängkläder och en mobil att ha ovanför sängen men fan vad dyrt det var så vi sket i det. Tråkigt nog för det hade varit jätte fint men man kan inte betala hur mycket som helst. Luleås enda barnbutik är Barnens hus nu när babyproffsen har stängt så nu kan dom sätta priserna sky högt haha. Inte för att jag tror att det var så i det här fallet men säkert kommer det bli om det inte är så med en massa grejer nu. Det finns ju ingen konkurrens mer. 

När vi kom hem på eftermiddagen/kvällen var jag så trött att jag var tvungen å gå och vila. Gud så skönt det var att få sova några timmar haha. Missa Let's Dance när dom dansa, såg ut röstningen dock. Hade velat ha kvar Hasse men Svenska folket röstar så skumt ibland. Fast jag ska väl inte säga så mycket jag röstar ju inte så då har jag ju inte sagt mitt men ändå. Det lilla jag såg av Hasse så tyckte jag han var bättre än tidigare. 

Wilgot är fortfarande hård i magen och det är så hemskt att se och höra hur han kämpar, fick hjälpa honom lite på traven. Är man mamma så får man göra sådan skit göra, men jag gör det med glädje för min underbara sons skull. Älskar dig så mycket Wilgot, du är den vackraste och snällaste son man kan tänka sig!

Jag är så tokigt känslig just nu, satt och titta på animal planet. Lejonen tog en Hyena som hade ungar, så nu kommer ungarna att dö =( Hon var å letade mat, för hon behövde mat för att öka mjölkproduktionen och kunna ge sina ungar mat. Jäkla lejon som måste döda henne, men inte kan dom äta upp henne utan dom var bara tvungna att döda henne. Skar i hjärtat att veta att ungarna kommer att dör. Är tok känslig för massor som visas på tv och sådant man läser om. Vår värld har blivit så knäpp. Människor är nog mycket värre än vad djuren är. Det ligger ju i djurens natur att jaga å så men att vi ska behandla varandra så dåligt det fattar jag inte. Men det är mycket man inte förstår här i livet. Jag är bara så glad att jag har en MAN som älskar mig och behandlar mig väl samt en underbar son som är världens bästa!

Ja nu har jag babblat på om allt från himmel till jord. Ska göra lite mat till Wilgot och ge han det så hoppas jag han sover hela natten.
Hörs i morgon, Massor med underbara god natt kramar till er alla =)

P.S. Lycka till på jobbet i morgon älskling! Just ja bloggen Prinsessans dagbok som jag har en läk till. Hon fick en frisk liten tjej idag så massor med Lyckönskningar och gratulationer till henne! Har gett henne en kommentar men om ni är intresserade kan ni gå in där och läsa, förlossningen var i det snabbaste taget. Men kul att allt gick bra =) Kram D.S.


Bild 1, Wilgot älskar den där sköldpaddan som pratar och sjunger. Bild 2, É han inte söt? ;)

1 kommentar:

Tipparen sa...

Älskar dig med min snygging. Saknar dig så. Längtar tills jag får komma till dig