onsdag, februari 25, 2009

Blandad kompott


I går gjorde vi stan, först hämta vi ut Libero paketet sen gick vi och titta på garner. Är sugen på att sticka en filt till Wilgot i babyull, men hmmm vet inte om det kommer gå bra. Var evigheter sen jag sticka sist och jag har aldrig sticka efter ett mönster så vi får se hur det bli, om det ens blir av haha.


Sen var vi och åt sushi, GUDOMLIGT GOD sushi. Hade jag varit ekonomiskt oberoende hade jag köpt 1000 bitar av den där underbara sushin. Dom där laxkuddarna skulle man kunna döda för eller ja kanske inte bokstavligt men ni vet vad jag menar haha. Wilgot vakna när vi skulle äta så vi klädde av honom så fick han sitta i vagnen och se sig omkring, det tyckte han var jätte kul. Att få se andra människor och annan miljö än hemma. 


Jo just ja vi hitta ju dom där super goda semlorna, dom köpte vi innan sushin för jag visste att när vi var klara skulle det vara stängt och jo mycket riktigt så var det stängt när vi var på väg hem. Var in på indiska en snabbis och hitta ett par gardiner som jag såååååå gärna vill ha och det kommer mest troligt bli så att dom införskaffas idag. Tyvärr anser jag att indiska blivit rätt dyra men dom där gardinerna är så snygga så jag ska bara ha dem. Dom kommer hänga ovanför sängen, vi har ju gardiner ovanför/bakom sängen som döljer lite skavanker på väggen. Väggarna här hos oss är ju inte dom snyggaste, fläckiga och tusen hål så man får hitta på lite saker för att slippa tapetsera om. 

Vi vet ju inte hur länge vi blir kvar här i Sundsvall och blir vi kvar en längre tid så kommer vi nog inte att bo kvar här i denna lägenhet så det känns onödigt att lägga ner pengar på tapeter. Men man måste göra något för jag mår inte bra om jag inte trivs, har irriterat mig så på alla väggar men tycker vi fått till det igenom att dölja en del igenom tavlor och gardiner haha. 

I eftermiddag ska vi på Birsta, ska på PANDURO jiiipppiii! Kolla lite, bland annat se om dom har sånt där som man kan göra en avgjutning av Wilgots fot =) Önskar att vi gjort det då han var nyfödd men nu har vi inte det så då tänkte jag att 6 månader kan passa utmärkt att ha en avgjutning av foten =) Sen blir det att titta på lite annat smått och gott, i tanken är allt solklart men i verkligheten vette tusan vi får se vad Birsta har att bjuda på idag.




1 kommentar:

Anonym sa...

hej hej! men titta va söt han är! vi syns i helgen!! //Jessica