onsdag, februari 11, 2009

Glad tisdag.

Vi klev upp vid tio efter en stunds mys i sängen med Wilgot, han e så gosig och mamma älskar att ha honom nära en stund på morgonen. Att få krama och pussas på honom och vi älskar "eskimå pussar" gnugga näsorna haha. Tror vi båda mår bra av en stunds närhet varje dag =) Y

Gick med vagnen in till stan, fy för denna stad att det alltid blåser så kallt. Wilgot fick svårt att andas för det verkade blåsa lite in i vagnen och ändå tyckte jag inte det blåste så mycket att det skulle kunna blåsa in. Har lånat Jennys vagn så den är inte riktigt som våran kanske därför jag tänker att han ska klara sig där inne. Nåja fick stanna tusen gånger för att se att han andades och drog upp åkpåsen så den skulle skydda lite. Tog över en timme så det vart en bra promenad och Wilgot fick vara ute i friska luften. Stor sol hade vi också hela vägen.

Gick till Nina, så nu har hon fått träffa Wilgot =) Vi gick på Koji's för att köpa sushi med oss hem till henne. Sen prata vi om gamla tider och nya förstås haha. Det var jätte trevligt att träffa henne igen, vi har inte setts sen jag var gravid. Så det måste ha varit i juli eller augusti förra året. Konstigt det där med vissa människor att även att man inte setts på länge så känns det ändå som att allt är som det var då. Kändes som att vi fortfarande var vänner även att det gått så lång tid och vi hade ju en hel del att prata om.

Jag och mamma var å köpte ull- sockar, vantar och luva till Wilgot på Magazin du Nord. Första gången jag var in där och jag blev som kär på en gång, hade jag varit miljonär hade jag köpt av allt som fanns där. ÄLSKAR ull kläder, dom är så perfekta till Wilgot. Börjar fundera på om jag skulle köpa ett par långkalsonger därifrån till mig själv. Så alla ni med små barn eller som väntar smått kan jag tipsa om ull och är barnen allergisk mot det eller känslig så prova silke, det ska visst ha samma effekt som ull. Vi har ull på Wilgot när vi åker upp till Luleå och hem till Sundsvall för då vet vi att han är varm när det behövs och svalare när det behövs och han blir aldrig blöt i svett. Och är man ute å går så är det perfekt med ull i alla fall om man ska vara ute ett tag.


Mamma hade även köpt kläder till Wilgot på stan, han har vuxit ur nästan alla sina kläder så det var ett måste att få nya och det är mormor inte sen på att göra för sin Wilgot =) Mamma har bra smak =) Jag har älskat ett par jeans som Wilgot är på tok för stor för nu, så mamma köpte ett par sådana i storlek 74 och även ett par andra byxor och två bodysar. 


I kväll kom Tina på besök, så kul att träffa dig tjejen. Saknar ju dig så himla mycket, vi hade så bra i skolan. Vet inte hur jag ska klara mig utan dig! =( Det var i alla fall jätte kul att se dig igen och hoppas på att jag får träffa dig i morgon igen =) Jag och Tina drack kaffe och mamma hade köpt nå liknande mums mums men dem gillar jag inte, men dessa som hon köpt var grymt goda. Mums mums säger jag bara =) HA HA HA. Den där meningen var inte riktigt korrekt men vem bryr sig ni vet säkert vad jag menar, gillar inte mums mums men de mamma köpt var super goda. Lycka till med rapporten Tina och på fredag med teatern eller vad det nu var ni hade då. Du är BÄST och det kommer gå skit bra för dig vännen!

Jaha då blir det sängen igen, fasen vad tiden går fort. Imorgon kommer Sofia på besök och sen kanske Tina skulle komma. Å på kvällen kanske vi går och hälsar på tant Anna eller så försöker jag och Jenny göra ett nytt försök med film tittandet.

God natt å massor med kramar från en lycklig mamma som aldrig vill åka hem till Sundsvall mer! Ha ha ha. Y

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack vännen : )
Det var jätte kul att se dig också, å wille : ))
Kankse vi syns idag också!
messade just dig..
KRAM